Under detta året har vi undersökt vad som kan vara nyckeln till att skriva en mikrocopy som hjälper konverteringen på din hemsida. Faktum är att några få ord (noga utvalda) räcker för att vinna över läsaren och se till att de stannar kvar på din webbplats eller agerar på din uppmaning till handling.
Vad är mikrocopy
Att behärska sin
mikrocopy är avgörande för framgång för alla företag, både online och offline. I nätets värld finns det en tendens att bara associera mikrocopy med uppmaningar till handlingar - till exempel "Prenumerera på nyhetsbrevet" eller "Begär offert".
I en sanning är mikrocopy just detta men samtidigt mycket mycket mer. Varje kort och koncis kommunikation är en direkt och fokuserad möjlighet att förbereda den väg som leder människor att vidta åtgärder . Till exempel:
- Fel varningar , såsom den klassiska 404 - sidan hittades inte;
- Texter som visas under sid laddning;
- Meddelanden av tack och bekräftelser;
- Etiketter och formulärfält när man fyller i ett formulär.
De fraser som kretsar kring en handling, liksom fel eller bekräftelser, är de stunder då människor är mest uppmärksamma och känsliga. Att agera i det skedet med tydligt och engagerande innehåll hjälper till att öka konverteringar och att sticka ut från dina konkurrenter med en touch av kreativitet!
Bara några få ord - uppenbarligen de rätta - räcker för att få betraktarens uppmärksamhet eller få ett leende . För att förstå hur man gör det visar vi de 7 funktionerna som inte bör saknas i en effektfull mikrocopy. Låt oss se vad de är;
1. Enkelhet
Onödigt lång mikrocopy
Använd ett tillgängligt och tydligt språk , utan invecklade ord (exakt!), Byråkratiska eller komplexa termer. Gå till sakens kärna utan att gå runt det.
Enkelt budskap och rakt på sak
Välj en eller flera meningar nedan som du tycker är relevanta för din situation. Välj alla fraser som representerar dig.
2. Inkluderande
Ej inkluderande budskap som vi kan undvika
Är du säker på att du vill fortsätta utan att ange din e -post?
Ett inkluderande budskap
Vill du verkligen fortsätta utan att ange din e -post?
3. Involvering
Att skriva måste väcka intresse, involvera och glädja läsaren . Få dem att känna att du är på deras sida.
Standardmeddelande, kallt och avlägset.
Profiluppdatering pågår...
Vi tänder elden och värmer våra besökande vänner
Unna dig lite avkoppling! Under tiden kommer vi att uppdatera din profil.
4. Verktyg
Vi skickar användbara meddelanden och försöker alltid ge lite ny information. Kom ihåg att de som besöker din webbplats väljer att ägna tid åt dig: erbjud i utbyte lite artighet och tydlighet.
Statiska "traditionella" felmeddelanden utan känsla
Något gick fel!
Så här föreslår du något att göra
Uppladdningen misslyckades. Vad säger du, låt oss försöka igen?
5. Förtroende
Tillför värde till dina ord , gör det klart varför du ber användaren att vidta en åtgärd.
Be inte bara om en e -postadress
Prenumerera på nyhetsbrevet.
Berätta den förväntade nyttan
Få en samling nyheter och tips varje månad.
6. Konsistens
Även i några få rader märker du alltid konsekvent med din röstton och din digitala personlighet och med alla steg som användaren har följt upp till det ögonblicket.
Undvik plötsliga ton förändringar
Vi tackar för din prenumeration. Håll ögonen öppna för andra uppdateringar!
Håll en ton i överensstämmelse med din digitala bild
Tack för att du anmälde dig! Vi skickar snart med massor av värdefulla råd och nyheter.
7. Effektivitet
Glöm aldrig att ta tester . Övervaka processer och resultat för att se om din mikrocopy fungerar.
Tänk på ditt företag - Vi tar hand om WordPress
JJ Media är en
webbplatshanteringstjänst för WordPress och WooCommerce. Ett team av experter som tar hand om din webbplats.
JJ Media och mikrocopy: praktiska exempel
Låt oss se några praktiska exempel från vår webbplats.
Här har vi förbättrat de felmeddelanden som visas i kontaktformuläret:
Vi har ersatt standard , opersonliga och oklara meddelanden som "Det var ett problem med dt formukär" med mer omedelbara.
I exemplet nedan har vi dock förbättrat meddelandet som visas efter att en ändringsbegäran skickats.
Exempel---
När vi anger att "90% av förfrågningarna är klara inom 48 timmar" kommer vi att svara på en implicit fråga som vi alla ställer oss efter att ha fyllt i ett formulär: "När svarar de mig?"
Meddelandet ändras också baserat på typen av förfrågan.
Detta är den mikrocopy som visas om en begäran skickas för en nödsituation (vår första hjälptjänst ):
I detta fall fastställs förväntningen på ett mycket snabbare ingripande.
Att lyckas kommunicera med dina kunder idag har smaken av en alltmer spännande utmaning. I en värld som styrs av ett överskott av reklambudskap och information verkar kommunikation ofta förlora sin effektivitet. Mer än en förlust av uppmärksamhet, det är svårt att hålla fokus, och man går lätt förlorad eftersom vi har så många - för många? - stimulanser igång samtidigt.
I detta sammanhang kräver kommunikation idag mer än någonsin stor uppmärksamhet på detaljer, och ur denna synvinkel kan mikrocopy verkligen göra skillnad.