Sökmotoroptimering

Ökar din synlighet i sökmotorresultat och få mer relevant trafik till din webbplats. JJ Media erbjuder en mängd olika SEO- och digitala marknadsföringstjänster för att förbättra din Online-närvaro i sökmotorerna. Vår SEO-tjänst passar stora som små företag, vi anpassar oss efter ert fokus.
Läs mer

Hur vi jobbar med SEO för ditt företag

SEO Analys

När det kommer till sökmotoroptimering är analysen nyckeln. Utan att förstå hur din webbplats presterar är det svårt att göra förbättringar och se resultat. Vårt team av experter har många års erfarenhet av SEO-analyser och kan avslöja den data som driver resultat.

On page SEO

On-page SEO har som mål att optimera innehållet och strukturen på din webbplats för att få högre placeringar i sökmotorresultaten. Detta inkluderar allt från rubriker och texter till optimering av bilder och videor.

Off page SEO

Off page SEO är processen att optimera din webbplats för högre sökmotorranking med hjälp av taktik som äger rum utanför din webbplats. Offside SEO fokuserar på att bygga din webbplats auktoritet och rykte.

Vad som ingår i tjänsten

nummer 1

Teknisk SEO

Som namnet antyder fokuserar teknisk SEO på att optimera en webbplats för sökmotorer ur ett tekniskt perspektiv. Detta inkluderar saker som webbplatsstruktur, kod optimering och serverkonfiguration. Teknisk SEO kan vara komplext och tidskrävande, men resultaten är bevisade och pålitliga av både Google och konsumenter. JJ Media teamet kan hjälpa dig med teknisk sökmotoroptimering som en del av din bredare SEO strategi.
nummer 2

Spindeloptimering

spindeloptimering är en process för att göra en webbplats mer tillgänglig för sökmotorer så att de kan indexera webbplatsen mer effektivt. Resultatet är en webbplats som bättre kan rankas på sökmotorernas resultatsidor (SERP) för relevanta sökord. För att öka trafiken och förbättra ROI för ditt företag, prata med oss på JJ Media om genomsökning optimering och andra SEO-strategier på sidan.
nummer 3

Sid-hastighet

Sid-hastighet är en av de viktigaste faktorerna att tänka på när man bygger en webbplats och rankar på Google. Det resulterar inte bara i bättre SEO, utan det bidrar också till en förbättrad användarupplevelse och högre konverteringsfrekvens. På JJ Media kan vi implementera en rad tekniker för att säkerställa att din webbsidas hastighet är helt optimerad för SEO och UX (användarupplevelsen).
nummer 4

E-A-T

E-A-T står för "Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness". Det är en rubrik som Google använder för att bedöma kvaliteten på innehåll på internet. JJ Media är specialiserade på att skapa E-A-T-kompatibelt innehåll som ökar dina chanser att rankas högt i sökresultaten och lyckas online. Vi har rankat tusentals webbplatser på sidan ett av Google med en kombination av E-A-T-principer och andra SEO-strategier.
nummer 5

JavaScript SEO

JavaScript kan användas för att skapa dynamiska webbsidor som förbättrar upplevelsen av din webbplats, Det kan också skapa komplikationer när det kommer till genomsökningsbarhet och indexeringsbarhet. Vårt team har en djup förståelse för hur sökmotorer fungerar och hur man optimerar JavaScript för att säkerställa att det är korrekt indexerat. Vi ser till att ditt Javascript inte påverkar din SEO-prestanda, och vi kommer att undvika vanliga problem som långsam renderingshastighet, blockerade skript och duplicering av innehåll.
nummer 6

Vitala Kärnvärden för webben

Core Web Vitals är en uppsättning av tre mätvärden som mäter prestandan på en webbplats. De är kända som Largest Contentful Paint (LCP), Cumulative Layout Shift (CLS) och First Input Delay (FID). Dessa mätvärden introducerades av Google i maj 2020 och används nu av stora sökmotorer för att rangordna webbplatser. JJ Media-teamet kan optimera din webbplats för grundläggande webbviktigheter, se till att ditt företag litar på sökmotorer och ger användarna den bästa möjliga upplevelsen.

Några av våra kunder 

Vanliga frågor

Kan du inte hitta svar på dina frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vad menas med "Online-närvaro"?

Ett företags Online-närvaro är det fullständiga digitala fotavtrycket för ett företag som finns på Internet. Även om webbplatsen och det skrivna, video- och grafiska innehållet den innehåller är hörnstenen i ett företags Online-närvaro, finns det en hel del andra digitala platser där ett företag kan ha en närvaro. Dessa inkluderar, men är inte begränsade till:

  • Länkar till sidor och innehåll på företagets webbplats från andra ställen på Internet.
  • Sociala medier som en Facebook-sida, Twitter-konto, LinkedIn-konto (affärs- och personligt), företagsblogg, Google maps & business konton.
  • Omnämnanden av ett företag eller en webbplats i sociala medier – inlägg, länkar, tweets, gilla-markeringar, etc.
  • Videoinnehåll skapat och publicerat på videodelningssajter som YouTube eller Vimeo.
  • Lokala företagssidor som Google Lokalt;
  • Listor i företagskataloger som Bing, Yahoo, Yelp, Whitepages, CitySearch, tripadvisor m.m.
  • Epostkommunikation med kunder och potentiella kunder.
  • Pressmeddelanden till nyheter och media.
  • Innehåll som ett företag har skapat och delat på andra webbplatser.
Vad är SEO?
Definitioner av SEO kan variera men många av kärnkoncepten är konsekventa. Enligt Wikipedia:

"Sökmotoroptimering (SEO) är processen att påverka synligheten för en webbplats eller en webbsida i en sökmotors "naturliga" eller obetalda ("organiska") sökresultat. I allmänhet gäller att ju tidigare (eller högre rankad på sökresultatsidan) och oftare en webbplats visas i sökresultatlistan, desto fler besökare kommer den att få från sökmotorns användare. SEO kan rikta in sig på olika typer av sökningar, inklusive bildsökning, lokal sökning, videosökning, akademisk sökning, nyhetssökning och branschspecifika vertikala sökmotorer."

"Som en internetmarknadsföringsstrategi tar SEO hänsyn till hur sökmotorer fungerar, vad folk söker efter, de faktiska söktermer eller nyckelord som skrivits in i sökmotorer och vilka sökmotorer som föredras av deras målgrupp. Att optimera en webbplats kan innebära att redigera dess innehåll, HTML och tillhörande kodning för att både öka dess relevans för specifika sökord och för att ta bort hinder för sökmotorernas indexeringsaktiviteter. Att marknadsföra en webbplats för att öka antalet bakåtlänkar, eller inkommande länkar, är en annan SEO-taktik."

I en något kortare beskrivning förklarar Search Engine Land, en väl ansedd sökfokuserad webbplats:

"SEO står för "sökmotoroptimering." Det är processen att få trafik från de "gratis", "organiska", "redaktionella" eller "naturliga" listorna på sökmotorer. Alla större sökmotorer som Google, Yahoo och Bing har sådana resultat, där webbsidor och annat innehåll som videor eller lokala listor visas och rankas utifrån vad sökmotorn anser vara mest relevant för användarna. Betalning är inte inblandad, som det är med betalda sökannonser."
Varför behöver mitt företag en växande Online-närvaro?
Genom att bygga en växande Onlinenärvaro kommer ditt företag att hjälpa till att nå fler nya kunder och prospekt samtidigt som kontakten med befintliga kunder ökar. Dina konkurrenter ökar sin Onlinenärvaro, så om du inte ökar din så halkar du efter.

Människor söker på nätet efter ett företag, en produkt eller tjänst på olika sätt. Vissa människor använder välbekanta sökmotorer (Google, Bing, Yahoo). Vissa människor kommer att använda sociala medier som Facebook, Twitter och LinkedIn. Andra personer kan använda företagskatalogtjänster som Yelp, CitySearch eller FourSquare. Det finns många andra sätt som Internetanvändare hittar företag på och dessa metoder fortsätter att utvecklas i snabb takt. Ju fler platser ditt företag har en närvaro, desto mer sannolikt kommer ditt företag att hittas.

En växande Onlinenärvaro bidrar också till att utveckla förtroende och auktoritet för kunder och potentiella kunder. Ju fler platser folk ser dig desto större och mer bekant är du i deras sinnen. Dessutom kommer en bredare Onlinenärvaro också ofta att förbättra sökmotorernas rankning av många av samma skäl.
Varför behöver jag SEO för mitt företag?

Sökmotoroptimering är en viktig komponent i ett företags marknadsförings- och försäljningsstrategier. Med uppgången och den snabba tillväxten av Internet och bortfallet av många traditionella (offline) kanaler för att nå kunder och prospekt som Gula sidorna, har en Onlinenärvaro blivit allt viktigare om inte avgörande.

Skälen för att utveckla och implementera en tydlig SEO- och Onlinenärvarostrategi inkluderar:

  • För att optimera din Onlinenärvaro och synlighet.
  • Att bygga bättre varumärke och positionering för ditt företag, produkter och tjänster.
  • För att öka trovärdigheten och förtroendet för ditt företag online.
  • För att identifiera ett företags mest effektiva sökord.
  • Att ranka högre i sökmotorerna.
  • För att öka trafiken från potentiella kunder.
  • För att öka antalet återkommande besökare och kunder.
  • Att växa ditt företag – $$$

Målen, projektets omfattning och budget för sökmotoroptimering och växande Online-närvaro kan variera avsevärt för olika företag. Behovet och vikten av att ha en optimerad Online-närvaro kommer dock bara att växa med tiden. I slutändan, om dina kunder och potentiella kunder inte hittar dig på Internet, hittar de dina konkurrenter.

Vad är nyckelord?
Nyckelord och nyckelord fraser är en central del av sökmotoroptimering. I sin mest grundläggande definition är ett nyckelord eller nyckelordsfras den text som en webbanvändare skriver in i en sökruta för att hitta relevant information eller innehåll. Med andra ord är nyckelord beskrivningar av den information som människor söker efter och kan ge riktad trafik till din webbplats.

Att välja de bästa sökorden för din webbplats och SEO-optimering är mycket viktigt för att få riktad trafik till din webbplats med störst chans att konvertera dem till kunder och återkommande besökare. Effektiv användning av sökord är avgörande för att rankas bra och hittas på Internet. Sökordsforskning är inriktad på att hitta de optimala sökordsfraserna för att dra riktad trafik till en webbplats.

Sökordsforskning kan ofta vara torr och mycket detaljerad. För att göra det bra krävs speciella mjukvaruverktyg och erfarenhet. Men den här typen av forskning och informationen den ger är hörnstenen i alla framgångsrika SEOansträngningar. Många människor anser också att den optimala användningen av sökordsfraser är avgörande för att skapa och underhålla en framgångsrik webbplats eftersom sökord kommer att visas i webbplatsens sidinnehåll, i metadata utanför sidan och ofta i sidtitlar och beskrivningar.
Moz är en välkänd och välrespekterad webbplats för SEO-information, verktyg och tjänster. En del av deras perspektiv på sökord inkluderar:

"Allt börjar med ord som skrivits in i en sökruta. Sökord Forskning är en av de viktigaste, mest värdefulla och hög avkastning aktiviteterna inom sökmarknadsföring. Rankning för "rätt" sökord kan göra eller förstöra din webbplats. Genom detektivarbetet med att förbrylla din marknads sökord efterfrågan lär du dig inte bara vilka termer och fraser du ska rikta in dig på med SEO, utan lär dig också mer om dina kunder som helhet.”
"Det handlar inte alltid om att få besökare till din webbplats, utan om att få rätt sorts besökare. Användbarheten av denna intelligens kan inte överskattas.”
Vad är sociala medier?
Det finns en hel del olika idéer och åsikter om att definiera termen "sociala medier".
Det finns dock två aspekter som är konsekventa, det handlar om att dela information, och det utvecklas ständigt.

De mest kända sociala medieplattformarna inkluderar Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Vimeo, Instagram, Flickr, Pinterest och Tiktok. Antalet, omfattningen och storleken på sociala sajter fortsätter att växa i snabb takt.
Sociala medier är en samling onlineplattformar och verktyg som människor använder för att dela innehåll, profiler, åsikter, insikter, erfarenheter, perspektiv och själva media, vilket underlättar konversationer och interaktioner online mellan grupper av människor.
Sociala medier är plattformen/verktygen.
Sociala nätverk är handlingen att ansluta på sociala medieplattformar.
Social Media Marketing är hur företag deltar i konversationen på ett autentiskt och transparent sätt för att bygga relationer."

Wikipedia säger, "Sociala medier hänvisar till sätten för interaktion mellan människor där de skapar, delar och utbyter information och idéer i virtuella gemenskaper och nätverk.

Sociala medier är en ständigt växande och utvecklande samling av online verktyg och leksaker, plattformar och applikationer som gör det möjligt för oss alla att interagera med och dela information.
Vad är lokal sökning?
Lokal sökning är användningen av en geografisk tagg, såsom ett län, stad eller postnummer, som en del av sökfrasen när du gör en sökning. Lokal sökning är ett effektivt sätt för en sökmotor att leverera relevanta resultat för företag, produkter och tjänster inom ett begränsat geografiskt område. Ett exempel på en lokal sökning, även kallad lokal SEO, skulle vara att ange "italiensk restaurang Stockholm" i sökrutan på Google, Bing eller Yahoo.

Företag med en fysisk plats som restauranger, reparationsföretag, entreprenörer, tandläkare och rörmokare kan dra betydande fördelar av att optimera sin Onlinenärvaro för lokala sökmöjligheter. Det finns ett växande antal online kataloger och platser där lokala företag kan utveckla en närvaro.

Google, Bing och Yahoo har alla tjänster som gör det möjligt för lokala företagsägare att skapa en företagsinformation online med den mest exakta, uppdaterade informationen om deras verksamhet, produkter och tjänster. Dessa listor innehåller vanligtvis en länk till företagets webbplats, deras telefonnummer och en karta som visar företagets plats.
Varför ändras sökmotorernas rankningar ofta?
Webben är en dynamisk plats och sökmotorernas resultatsidor (SERP) kan ändras regelbundet. Detta kan vara frustrerande för webbplatsägare eftersom de en dag kan rankas som nummer 2 för en viktig sökordsfras och två dagar senare kan de rankas som nummer 8.

Det finns ett antal faktorer som påverkar rankingen för en viss webbsida och ett givet sökord en viss dag. Detta beror främst på att Sökmotorerna alltid strävar efter att vara så relevanta som möjligt med det kan också inkludera:
Nya webbplatser, webbsidor och innehåll upptäcks av sökmotorerna dagligen och kan hoppa före befintliga sidor i rankingen och sökmotorernas resultat.
Äldre webbplatser, webbsidor och innehåll kan tas offline (ta bort från webben), eller minska i relevans på grund av innehåll som är oförändrat eller sällan besökt under en längre period. Äldre webbplatser och webbsidor uppgraderas eller förbättras (SEO) för att göra deras innehåll mer attraktivt för besökare och för sökmotorerna.

Sökmotorerna kan ändra hur de utvärderar webbplatser, webbsidor, innehåll och länkar, vilket kan resultera i att rankningen på en given sida för ett givet sökord sjunker eller stiger utan några ändringar av webbplatsägaren.

Även om dessa ändringar kan vara oroande för en webbplatsägare eller ett företag, bör de ses i sitt sammanhang. Genom att ha en bredare Online-närvaro som inte enbart är beroende av rankningen av ett givet sökord i sökmotorernas resultatsidor minskar ett företag sitt beroende av någon enskild källa till webbtrafik. Mångfald är viktigt.
Hur mycket kostar SEO och Onlinenärvarotjänster?

En vanlig fråga. Vårt normala svar är "det beror på." Även om vi inte vill låta märkvärdiga. Kostnaden för våra tjänster kommer att bero på ert behov. Vi arbetar med ett brett spektrum av verksamheter och behov, krav, önskat resultat och budget kan variera. Några av parametrarna som utvärderas som en del av ett affärsengagemang inkluderar:

  • Hur stor är din hemsida?
  • Hur konkurrenskraftig är din företagsnisch eller marknad?
  • Hur rankar du för närvarande för dina viktigaste sökord och vad är dina smbitioner?
  • Hur många sökord vill du rikta in dig på?
  • Vad är din befintliga Onlinenärvaro?
  • Vilken är din önskan för nivå på engagemang?
  • Hur aktiv har ditt företag varit i sociala medier? E-post marknadsföring? Skapa innehåll? Videomarknadsföring?
Jag har ett lokalt företag och de flesta av mina kunder är inom 10 km från mitt företag, behöver jag då jobba med min Onlinenärvaro?
Detta är en mycket giltig fråga för småföretag, speciellt med en liten budget. Ett sätt att svara på denna fråga är att titta på vad dina konkurrenter gör. När du utvärderar konkurrenterna, se till att titta på både deras online och offline närvaro. Om produkterna eller tjänsterna som ditt företag tillhandahåller kan beställas eller levereras via Internet kan din onlinenärvaro vara lika viktig som eller till och med viktigare än din offlinenärvaro.

Det här är ett bra exempel på varför det är viktigt att fundera på hur dina potentiella kunder hittar dig. Om ditt företag för närvarande inte har en Onlinenärvaro kan detta vara en möjlighet att nå många fler potentiella kunder och avsevärt utöka din verksamhet. Om dina konkurrenter har en Onlinenärvaro och du inte har det, kan du förlora mycket affärer till dem nu och i framtiden. Därför är det viktigt att överväga att bygga upp en stark onlinenärvaro för att nå fler kunder och hålla jämna steg med konkurrensen.

Referenser

  • Anders Elf
    JJ Media har levererat professionell och effektiv service åt Vanadis Gummi AB. Vi är nöjda med deras expertis och engagemang med att förnya vår webbplats. De har varit lyhörda för våra behov och har svarat snabbt på förfrågningar. Vi kan varmt rekommendera JJ Media som en digital byrå som hjälper oss löpande med digital marknadsföring, SEO och annonsering.
    Anders elf
  • Julian
    Vi har använt JJ ​​Medias tjänster i snart 10 år! De är alltid lyhörda och ger oss alltid det stöd vi behöver! De svarar också väldigt snabbt när vi behöver ändra något. Vi kan varmt rekommendera dem till alla som söker en pålitlig partner inom digital marknadsföring, SEO och webbutveckling.
    Julian Dilman
  • Anne
    Jag kan varmt rekommendera JJ Media att ta hand om din hemsida, de kan anpassa sig efter dina behov och är väldigt kreativa och tålmodiga. De ser alltid till att jag är nöjd.
    Anne Kekäle

Kontakt

Vill du boosta din online närvaro?
Kontakta oss så hjälper vi dig!
Email:
Hello@jj-media.se
Sociala Medier:
Kontaktformulär
exitspell-checkmagnifier
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram